جراحی زیبایی زنان

زیبایی زنان

جراحی زیبایی زنان یکی از جراحی هاییست که امروزه رواج پیدا کرده و شامل چند نوع می باشد و هدف آن جوانسازی و زیبایی در ظاهر ناحیه تناسلی هست .انواع روش های جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان شامل: لابیاپلاستی، کوچک کردن هود کلیتورال، لابیا ماژوراپلاستی، مونس پلاستی و واژینوپلاستی است.

گاهی اوقات بیماران به این روش‌ها جوان سازی اندام تناسلی می گویند.

قبل از بحث در مورد هر یک از این روش ها، مهم است که با آناتومی اندام تناسلی آشنا شوید.

  • آناتومی خارجی اندام تناسلی زنان:

ناحیه ای که بر روی استخوان پوبیس در قسمت بالایی اندام تناسلی زن هست، مونس نامیده می شود. لب های بیرونی مودار را لابیا بزرگ می نامند . لب های داخلی را لابیا مینور می نامند. در قسمت بالایی در مرکز، کلاه کلیتورال قرار دارد که گاهی اوقات به آن پرپوس نیز گفته می شود، که کلیتوریس را تا حدی یا به طور کامل می پوشاند. زیر کلیتوریس دهانه مجرای ادرار و در زیر آن دهانه واژن قرار دارد.

زیبایی زنان

  • جراحی لابیاپلاستی زیبایی زنان :

لابیاپلاستی چیست؟

اصطلاح لابیاپلاستی به روشی اطلاق می شود که طول لابیا مینور را کاهش می دهد. این رایج ترین جراحی زیبایی زنان است که انجام می شود و می تواند دردی را که زنان در اثر کشیدگی لابیا تجربه می کنند تسکین دهد.

دلایلی که بیماران می خواهند لابیاپلاستی انجام دهند شامل درد ناشی از کشیدگی لابیا هنگام دوچرخه سواری و یا در حین مقاربت ، همچنین عفونتهاس مکرر و خارش می باشد.

لابیاپلاستی چه کاری انجام می دهد؟

هدف از این جراحی زیبایی کاهش لب‌های کوچک به‌گونه‌ای است که زیر لب‌های بزرگ آویزان نشوند. لابیاپلاستی ممکن است برای کاهش عدم تقارن  و یا معمولاً برای کاهش طول هر دو لابیا انجام شود .به طوری که لابیاها دیگر پیچ خورده و یا کشیده نشوند.

بیهوشی برای لابیاپلاستی نیاز است؟

لابیاپلاستی روشی است که می تواند با بی حسی موضعی همراه با داروی آرام بخش یا با بیهوشی عمومی انجام شود.

انجام جراحی لابیاپلاستی چگونه می باشد؟

رایج ترین نوع لابیاپلاستی، روش تریم است که در آن بافت اضافی برداشته شده و مستقیماً دوخته می شود. نوع بعدی روش گوه ای است .

چین های اضافی هود کلیتورال نیز می توانند به طور همزمان کاهش یابند. معمولاً با بخیه های قابل جذب محل جراحی دوخته می شود.

 

زیبایی زنان

خطرات لابیاپلاستی چیست؟

خطرات مرتبط با لابیاپلاستی شامل خطرات بیشتر روش های جراحی از جمله خونریزی، هماتوم و عفونت می شود.

شایع ترین عارضه، برداشتن بیش از حد لابیاست. در حالی که برخی از زنان تمایل به کم کردن اندازه به میزان زیاد را دارند، این می تواند منجر به خشکی مزمن، زخم در دهانه واژن و درد در هنگام مقاربت شود.

مشکلات بهبودی با روش گوه ای بیشتر اتفاق می افتد.

بهبودی پس از لابیاپلاستی :

اکثر بیماران یک هفته از محل کار مرخصی می گیرند و در طی آن می توانند تورم و درد را با گذاشتن پک یخ که بین زیرشلواری بیمار و یک لباس الاستیک مانند اسپانکس قرار داده شده کاهش دهند. این را می توان هر بیست دقیقه یکبار انجام داد. برای کاهش تورم، بیمار می‌تواند در حالی که کف بدنش بالا است دراز بکشد.

بیماران می توانند پس از چهار تا شش هفته استفاده از تامپون یا رابطه جنسی را از سر بگیرند.

تورم معمولا تا ۶ هفته از بین می رود.

نتایج لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی معمولاً منجر به لابیای با سایز کوچکتر می شود.

اکثر بیمارانی که علائم ناشی از پیچاندن و کشیدن لابیای خود را تجربه کردنده اند، معمولاً پس از جراحی تسکین می یابند. بر اساس مطالعات متعدد، جراحی لابیاپلاستی با میزان رضایت بالای 90 درصد همراه است.

  • جراحی هود کلیتورال:

کوچک کردن هود کلیتورال چیست؟

چین های اضافی کلاهک کلیتورال یا پرپوس را می توان با کوچک کردن کلاهک کلیتورال کاهش داد. این روش اغلب همراه با لابیاپلاستی انجام می شود که یکی از روشهای جراحی زیبایی زنان هست.

کوچک کردن هود کلیتورال چه می کند؟

چین‌های اضافی می‌توانند برآمدگی ایجاد کنند که هنگام کوچک کردن لب‌های کوچک بزرگ‌تر می‌شود وکوچک کردن کلاهک کلیتورال می‌تواند تعادل ظاهری اندام تناسلی زنان را بهبود بخشد.

بیهوشی برای کوچک کردن هود کلیتورال لازم است؟

جراحی هود کلیتورال معمولاً در زمان لابیاپلاستی با بی‌حسی موضعی همراه با داروی آرام‌بخشی خوراکی یا با بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

روش جراحی کلاهک کلیتورال چگونه است؟

بافت اضافی با توجه به آناتومی فرد مشخص می شود. تنوع زیادی در شکل و وسعت چین ها وجود دارد. در برخی از بیماران اکسیزیون به صورت پسوند “Y” از لابیاپلاستی انجام می شود.سپس محل جراحی با نخ بخیه قابل جذب بسته می شود.

خطرات جراحی هود کلیتورال چیست؟

خطر خونریزی، هماتوم، عفونت، آسیب عصبی، برداشتن کم یا برداشت بیش از حد وجود دارد.

نتایج جراحی هود کلیتورال

در برخی از بیماران با هود کلیتورال بزرگ، لابیاپلاستی بدون جراحی هود کلیتورال می‌تواند منجر به ظاهری بدی شود. در زیبایی زنان جراحی هود کلیتورال می تواند تعادل را در لابیاپلاستی در چنین بیمارانی ایجاد کند. این جراحی عموماً با لابیاپلاستی انجام می شود که میزان رضایت بالای 90 درصد را دارد.

  • جراحی لبیاماژوروپلاستی :

لبیاماژوروپلاستی چیست؟

لابیا ماژوراپلاستی روشی است که برای کوچک کردن اندازه لابیا ماژور خارجی انجام می شود.

بیمارانی که احساس می‌کنند لابیا بزرگ‌شان خیلی بزرگ است یا آویزان است، ممکن است در زمانهایی مانند دوچرخه‌سواری احساس ناراحتی کنند، یا ممکن است از شکل آن خجالت بکشند. این جراحی را انجام می دهند.

این روش جراحی را می توان با بی حسی موضعی با آرام بخش خوراکی یا بیهوشی عمومی، بسته به مقدار بافتی که باید برداشته شود، انجام داد. جراح دو هلال کوچک از پوست را از قسمت داخلی هر لابیوم برمی دارد.

مقداری که باید برداشته شود به مقدار بافت اضافی بستگی دارد. در برخی موارد که آتروفی بافت چربی وجود دارد، پس از لیپوساکشن می توان مقدار کمی چربی را از ناحیه دیگری از بدن منتقل کرد.

بهبودی بعد از ماژوروپلاستی لابیا چگونه می باشد؟

اکثر بیماران یک هفته از محل کار خود مرخصی می گیرند و در طی آن می توانند تورم و درد را با یک بسته یخ که بین زیرشلواری بیمار و یک لباس کشی مانند اسپانکس قرار داده شده کاهش دهند. به این صورت که به فاصله هر بیست دقیقه کمپرس سرد انجام شود.

بیماران می توانند پس از چهار تا شش هفته رابطه جنسی را از سر بگیرند.

تورم بعد از ماژوراپلاستی لابیا بسته به ضخامت بافت می‌تواند 6 ماه یا بیشتر طول بکشد، اگر چه اکثراً تورم تا 6 هفته از بین می‌رود.

نتایج ماژوروپلاستی لابیا چیست؟

این روش معمولاً باعث ایجاد لابیا ماژور کوچکتر و سفت تر می شود. در بیمارانی که پوست اضافی دارند، معمولاً افتادگی لابیا بزرگ زمانی که بیمار ایستاده است بهبود می یابد. در بیمارانی که حجم بیش از حد دارند، این روش می تواند منجر به ظاهر بهتر شود.

  • روش جراحی زیبایی زنان مونسپلاستی :

مونسپلاستی روشی است که برای کاهش برآمدگی مونس طراحی شده است. این روش یکی از شاخه های زیبایی زنان می باشد.

برخی از زنان با برآمدگی پوست و چربی اضافی در مونس(قسمت فوقانی اندام تناسلی ) خود دست و پنجه نرم می کنند. این برآمدگی می تواند باعث شود که زنان برای پوشیدن لباس شنا یا شلوار تنگ احساس خجالت کنند.

مونسپلاستی چه می کند؟

هدف از جراحی  مونسپلاستی ، کاهش مقدار بافت چربی و یا پوست بسته به علت برآمدگی است.  بسته به مقدار بافتی که باید برداشته شود، ممکن است برای برخی از روش‌ها از بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخشی خوراکی استفاده شود، اما ممکن است در برخی دیگر بیهوشی عمومی ارجح باشد.

زیبایی زنان

چگونگی جراحی  مونسپلاستی :

گاهی اوقات مقدار پوست برداشته شده می تواند گسترده باشد، در حالی که در برخی دیگر، لیپوساکشن کافی است.

خطرات مونسپلاستی چیست؟

خطرات مونسپلاستی شامل خونریزی، هماتوم، عفونت و جای زخم است.

بهبودی حدود یک هفته طول می کشد، محدود کردن فعالیت بدنی برای دو تا شش هفته، بسته به گستردگی عمل کفایت میکند.

 • جراحی واژینوپلاستی:

واژینوپلاستی روشی است که برای تنگ کردن واژن طراحی شده است. یک جایگزین برای آن ، تنگ کردن غیرتهاجمی واژن از طریق گرم کردن بافت‌ها با امواج رادیویی یا لیزر است.

بیماران با شل بودن قابل توجه ممکن است این روش برایشان مفید نباشد و ممکن است کاندیدای بهتری برای تنگ  کردن به روش جراحی باشند. این روش معمولاً منجر به تنگ‌تر شدن کانال واژن می‌شود که می‌تواند به افزایش رضایت جنسی کمک کند.

پس از زایمان، زنان ممکن است از شل بودن واژن شکایت داشته باشند که در نتیجه کشش بافت ها و جدا شدن ماهیچه ها به وجود می آید و این گاهی تا حدی است که تامپون می افتد و می تواند باعث اختلال عملکرد جنسی شود.

واژینوپلاستی چه کاری انجام می دهد؟

واژینوپلاستی ماهیچه های جدا شده را به هم نزدیک می کند و پوست مخاط اضافی از قسمت پشت واژن برداشته می شود. پوست خارجی را نیز می توان برای ظاهری زیباتر برداشت.

واژینوپلاستی

چگونگی جراحی واژینوپلاستی :

پس از تعیین مقدار تنگ کردن، میزان پوست اضافی را که باید از داخل واژن برداشته شود، مشخص می کنند. در زیر پوست، بافت ها با بخیه های قوی محکم می شوند. هنگامی که درون واژن تنگ شد، مخاط ، بخیه زده می شود.گاهی پوست بیرونی را میتوان برای دستیابی به نتیجه بهتر کوچک کرد.

بیماران بهتر است یک تا دو هفته استراحت داشته باشند. آنها ممکن است در چند روز اول احساس درد زیاد کنند . برای هشت هفته امکان مقاربت وجود ندارد. بسته به وسعت جراحی انجام شده، ممکن است به برخی از بیماران استفاده از دیلاتور تجویز شود.

  • نیاز به مشاوره :

مانند هر عمل جراحی پلاستیک، اگر قصد جراحی زیبایی اندام تناسلی را دارید، قبل از آن در مورد موارد زیر تحقیق کنید:

  1. هدف شما از جراحی
  2. شرایط پزشکی، آلرژی دارویی و درمان های پزشکی
  3. داروهای روزمره خود
  4. جراحی های قبلی

 

درک تمام جنبه های جراحی زیبایی اندام تناسلی خود بسیار مهم است. طبیعی است که کمی اضطراب احساس کنید، هیجان برای شکل جدید مورد انتظار شما یا کمی استرس قبل از عمل طبیعی است. با پزشک خود صحبت کنید.

 

برای برنامه ریزی و مشاوره شخصی خود می توانید با شماره 88328350-021  تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین وقت بگیرید.

جراحی زیبایی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا